Home / Zdraví / Zdravé alternativy nezdravých pokrmů

Zdravé alternativy nezdravých pokrmů

Hledáte alternativy vašich oblíbených pokrmů, které nejsou příliš zdravé, za zdravější? V dnešním článku vám přinášíme tip na chutné domácí hranolky, náhradu za brambůrky a zdravější doporučení na večerní mlsání. Vyměňte nezdravá pokrmy za zdravější alternativy. 

Tolik oblíbené hranolky

Smažené hranolky milují dospělí a především malé děti. Jak je ale nahradit? Připravte si domácí hranolky z mrkve, brambor, batátů či celeru. Pokrájejte si zeleninu a vsypte do velké mísy, přidejte olivový olej, sůl, trochu pepře a koření podle vaší chuti (tymián, bazalka, rozmarýn). Pečlivě vše promíchejte a rozložte na plech vyložený pečícím papírem. Pečte při 200 stupních do doby, než budou hranolky zlaté. Vyhněte se častému obracení, aby se vám v mezistupni pečení zbytečně neponičily. Takovéto hranolky neobsahují zbytečná kvanta oleje, navíc jsou bohaté na vlákninu, jelikož jsou z mrkve či batátů.

Domácí brambůrky

Připravit si doma můžete i alternativu klasických brambůrek. Kupte si červenou řepu, kterou omyjete, oloupáte a nakrájíte na tenké plátky, takto můžete nakrájet i batáty či mrkev. Jde především o to, aby byly plátky zeleniny opravdu tenké a dobře se upekly. Promíchejte je s olivovým olejem, lehce osolte a vsypte na plech. Pečte při nižší teplotě do doby, než bude řepa křupavá, nesmí být spálená, ani nedopečená. Domácí „řepánky“ jsou skvělou náhražkou za smažená brambůrky a můžete je mlsat i večer k televizi.

Zdravé alternativy nezdravých pokrmů

Zdravé večerní mlsání

Rádi si večer dopřejete solené oříšky, tyčinky či brambůrky? Jak už jsme zmínili výše, nezdravé brambůrky můžete vyměnit za domácí řepové, mrkvové či batátové chipsy. Zkuste si večer místo těchto nezdravých dobrot nakrájet zeleninu, řapíkatý celer, okurku, mrkev a udělat si domácí humus, do kterého budete zeleninu namáčet. Je to dobrota, která zbytečně nezatěžuje trávicí trakt, přitom cizrna je bohatá na bílkoviny a vyhnete se sacharidům. Pokud milujete oříšky a semínka, vyměňte jejich solené verze za nesolené, abyste se vyhnuli nadbytečné konzumaci soli, která je zbytečná.

Zdravé alternativy nezdravých pokrmů

O Barbora

Shlédněte také

Proč si dopřát každodenní meditaci?

Proč si dopřát každodenní meditaci?

Vybaví se vám při slově meditace jogín sedící uprostřed zelené zahrady? Nenechte se zmýlit, i …