Home / Tipy / Vyměňte nezdravé potraviny za zdravější verzi

Vyměňte nezdravé potraviny za zdravější verzi

Ve vašem životě můžete provést několik změn. První z nich může být změna vašeho jídelníčku a potravin, které konzumujete. Nezdravé verze potravin můžete vyměnit za zdravější varianty. Podívejte se s námi na to, které nezdravé potraviny můžete nahradit a obohatit si svůj jídelníček. Možná narazíte na ingredience a potraviny, které jste dosud neznali.

Pryč s rafinovaným cukremVyměňte nezdravé potraviny za zdravější verzi

Klasický bílý cukr je tichým zabijákem, vyhněte se mu a nahraďte ho přírodními sirupy, medem či cukrem třtinovým. Rostlinné sirupy jsou výborné a můžete je používat do sladkých jídel, omáček, na ovoce či do jogurtu. Ve zdravých výživách seženete sirup agávový, rýžový, datlový či javorový. Sladit včelím medem je také zdravější, jelikož med obsahuje mnoho látek, které jsou vašemu tělu prospěšné. Cukr můžete například v cukroví nebo koláčích snadno nahradit také sušeným ovocem, které je přirozeně sladkým.

Vynechte lepek

Snažte se ze své stravy vynechat lepek. Nemusíte se ho zbavit úplně, ale částečné omezení konzumace lepku prospěje každému. Místo mouky pšeničné si dopřejte mouku kukuřičnou, rýžovou, pohankovou, amaranthovou, sojovou či kaštanovou. Pracuje se s nimi malinko odlišně, ale můžete z nich vykouzlit chutné koláče, buchty, cukroví či s nimi zahušťovat omáčky. Snadno seženete také výrobky bezlepkové, například těstoviny, pečivo, tortily či knedlíky.

Večerní dobroty Vyměňte nezdravé potraviny za zdravější verzi

Večerní zobání vyměňte za zdravé mňamky. Místo smažených brambůrků si upečte v troubě na plátky nakrájenou řepu či mrkev, kterou opečete spolu s kořením, solí a olivovým olejem do křupava. Solené arašídy vyměňte za nesolené mixy oříšků. Večer si nakrájejte zeleninu, připravte si dip z jogurtu, natvrdo uvařeného vajíčka a nivy a namáčejte si ji do dipu, skvělý je také hummus s cizrny. Tyto tipy jsou skvělou náhradou za nezdravé pochutiny. V obchodech seženete také kukuřičné křupky či krekry ze špaldové mouky či jiné dobroty.

Místo kupovaného raději domácí

Zkuste si přípravu domácích krekrů, brambůrek, zdravých limonád či křupavých tyčinek. Uvidíte, že budou chutnější než ty z obchodu, a především zdravější verzí, do jejichž složení plně uvidíte.

O Barbora

Shlédněte také

Jaké zdravotní přínosy přináší pravidelné pití šťávy z řepy?

Jaké zdravotní přínosy přináší pravidelné pití šťávy z řepy?

Máte doma odšťavňovač a příliš ho nepoužíváte? To je opravdu velká škoda. Odšťavňovače jsou v …