Home / Recepty / Řepový hummus jako zdravá odpolední svačinka

Řepový hummus jako zdravá odpolední svačinka

Našli jste doma zapomenutou řepu a nevíte, co si z ní připravit? Hledáte jednoduchý recept na zdravou svačinu? Zkuste si přípravu řepného humusu, který má specificky růžovou barvu a hodí se do zdravého i redukčního jídelníčku. 

Jak připravovat řepu?

Řepa je pro vaše zdraví velmi přínosná a své zastoupení by měla mít ve vašem jídelníčku pravidelně. Nevíte, jak si řepu připravit? Vyzkoušejte si z vařené řepy přípravu salátu s kozím sýrem a zrníčky z granátového jablka,  z čerstvé řepy je vynikající salát s ořechy, pečené plátky řepy mohou nahradit brambůrky či si připravte řepovou polévku. Řepu můžete přidávat i k pečeným bramborům či si z ní připravit šťávu v kombinaci s mrkví a jablkem.

Proč řepu konzumovat?

Řepa je skvělým lékem na poruchy krvetvorby, jelikož je bohatá na železo. Zvláště pro ženy, které trpí anémií, je řepa velmi vhodná. Řepa obsahuje celou škálu vitamínů a minerálních látek a pomůže i demineralizovanému organismu najít ztracenou sílu. Zvláště obsah betakarotenu, vitamínu B1, B2, E je velmi ceněný. Z minerálních látek je to železo, hořčík, draslík, vápník či křemík. Řepa zajistí nejen zdraví vašemu trávicímu traktu, ale působí proti křečím, zkrášluje a má i pozitivní vliv na psychiku. Navíc je pro nás řepa běžně dostupnou potravinou také cenově a v každém obchodě ji vždy objevíte. Naučte se ji pravidelně konzumovat a dopřejte dávku zdraví pro váš organismus.

Řepový hummus jako zdravá odpolední svačinka

Řepový humus

čas přípravy: 40 minut (10 minut, 30 minut pečení)
porce: 5-7
vhodné pro: vegetariány, vegany, bezlepkové

Ingredience:

  • 2 velké řepy, umyté a nakrájené na plátky
  • 450 g sterilizované cizrny, propláchnuté
  • 1½ šálku tahini
  • 2 stroužky česneku
  • šťáva z 1 citronu
  • mořská sůl a pepř podle chuti

Předehřejte si troubu na 200 stupňů Celsia. Připravte si plech vyložený pečícím papírem, na který umístíte plátky řepy. Pečte po dobu 30 minut, dokud vidlička neprojde řepou. Vyndejte řepu a nechte vychladnout. Nyní všechny přísady přendejte do mixéru a pečlivě rozmixujte. Podávejte s pokrájenou zeleninou či pečivem. Přejeme dobrou chuť!

Řepový hummus jako zdravá odpolední svačinka

O Barbora

Shlédněte také

Snažíte se zhubnout a hledáte způsob, jak přenášet připravené obědy a svačiny? Vyzkoušejte náš tip

Snažíte se zhubnout a hledáte způsob, jak přenášet připravené obědy a svačiny? Vyzkoušejte náš tip

Potřebujete si připravit svačinu či oběd na cestu? Bojíte se, že vás plastové krabičky zklamou? …