Home / Hubnutí / Objevte 5 nejlepších zdrojů bílkovin pro vegetariány

Objevte 5 nejlepších zdrojů bílkovin pro vegetariány

Jste vegetarián nebo jen hledáte nové zdroje bílkovin? V tom případě je pro vás dnešní článek jako šitý na míru. Objevte vegetariánské zdroje bílkovin, které jsou chutné a do vašeho jídelníčku přináší mnoho dalších zdravotních benefitů.

Zdroje bílkovin

Ve vašem jídelníčku, zvlášť pokud se věnujete sportu, nesmí chybět dostatečný a vyvážený obsah bílkovin. Pokud nechcete bílkoviny doplňovat skrze živočišné produkty, zkuste vyzkoušet tyto vegetariánské zdroje bílkovin.

Konopná semínka

Do ranního smoothie můžete přidat konopná semínka, která nemají žádné opojné účinky. Jsou bohaté na protein, vlákninu a omega-3 mastné kyseliny. Konopná semínka můžete konzumovat přímo v jejich čisté podobě či v podobě konopného prášku.

Quinoa

Quinoa je starověká obilovina, která se k nám nedávno dostala až z Jižní Ameriky. Je ceněná pro obsah bílkovin a nenasycených tuků. Díky obsahu L-argininu je vhodná pro všechny sportovce, kteří potřebují podpořit budování svalové hmoty.

Objevte 5 nejlepších zdrojů bílkovin pro vegetariány

Chia semínka

Další plodina, která je svým původem z Jižní Ameriky. Chia semínka jsou velmi bohatá na bílkoviny a obsahují 9 esenciálních aminokyselin. Jejich nutriční hodnoty jsou opravdu vyvážené. Dodají vám energii, zasytí a díky jejich hydrofilním vlastnostem pečují o váš trávicí trakt.

Sója

Sója sójové výrobky jsou jedním z nejlepších zdrojů bílkovin pro vegetariány. Nemusíte konzumovat pouze vařenou sóju. Do svého jídelníčku můžete zařadit sójový protein, sójové mléko, tempeh, tofu a další výrobky, které se ze sóji připravují. Sójové výrobky jsou v tomto ohledu jedním z nejvíce vyhledávajnějších zdrojů bílkovin.

Arašídové máslo

Arašídové máslo je skvělé jako přísada do smoothie se sójovým mlékem či banánem, namazané na celozrnném chlebu či jen tak na lžičku. Pokud si denně dopřejete 1-2 lžíce arašídového másla, určitě po něm nepřiberete a do svého jídelníčku zařadíte dobrý zdroj bílkovin a zdravých tuků. Vybírejte však arašídová másla kvalitní, která neobsahují zbytečnou porci palmového oleje, cukrů a soli. Nejlepší si je vyrobit arašídové máslo domácí, ke kterému budete potřebovat jen arašídy, špetku soli a dobrý mixér.

O Barbora Darebná

Shlédněte také

Děti a obezita aneb jak pomoci dětem zhubnout

Děti a obezita aneb jak pomoci dětem zhubnout

Mnoho dětí a dospívajících trpí v dnešním světě nadváhou a mají našlápnuto k obezitě. Proč? …