Home / Pohyb / Nezapomínejte na správné protažení svalů po tréninku

Nezapomínejte na správné protažení svalů po tréninku

Před tréninkem byste neměli zapomínat na rozehřátí a po tréninku na řádné protažení. Velká část cvičících protažení často opomíjí. Přitom pouhých 10 minut stačí k tomu, abyste předešli zbytečnému zranění a urychlili svalovou regeneraci.

Nezanedbávejte!

Pokud zanedbáváte řádné rozehřátí těla před tréninkem, mohlo by se vám to ošklivě nevyplatit. Svaly jsou ztuhlé a tělo není připravené na námahu, kterou pro něj plánujete. Podobně je na tom protažení po tréninku, to je pro tělo neodmyslitelné. Důsledný strečink po cvičení by měl trvat 10-15 minut. Ideálně by mu měla předcházet fáze zklidnění těla, kdy si tělo pomalu uvědomuje končící trénink.

Důležité protahování

Pokud cvičíte se závažím, je protahování velice důležité. Dochází totiž ke zkracování svalů a po tréninku je nutné náležité protažení. Svaly se rychleji uvolní a zachovají si svou flexibilitu. Dalším důvodem je také regenerace. Svaly jsou po zátěži stažené a pro jeho regeneraci se sval musí nejdříve uvolnit. Důkladným protažením regeneraci urychlíte a zkvalitníte.

Nezapomínejte na správné protažení svalů po tréninku

Proč nevynechat strečink?

Strečink zachovává pružnost svalů, urychluje regeneraci svalů, je prevencí proti zranění při sportovních aktivitách, navíc je skvělou rehabilitací pro osoby, které v práci převážně sedí či je bolí záda.

Jak svaly správně protahovat?

Samotnému protažení byste měli věnovat minimálně 10 minut. Všechny svaly protahujte důkladně a v pozicích vydržte, opakované kmitání vám spíše ublíží než pomůže. Postupujte nejlépe směrem od krku dolů, případně opačně. Na sval pomalu vytvářejte tlak, který rovnoměrně stupňujte. Vždy, když se dostaví jemná bolest, povolte. Na jednom svalu byste měli protažení opakovat třikrát za sebou po dobu 10-15 vteřin. Rozhodně se při protahování netrapte a nikdy nechoďte v protažení přes bolest. Postupně si protahujte svaly na krku, ramena, paže, prsa, záda, břišní svaly, boky, stehna a lýtka, nezapomínejte ani na šlachy.

O Barbora

Shlédněte také

Jak by měla vypadat správná regenerace vašeho organismu po cvičení?

Jak by měla vypadat správná regenerace vašeho organismu po cvičení?

Máte za sebou náročný trénink či dokonce několikadenní velkou fyzickou námahu? V takovém případě byste …