Home / Hubnutí / Jaké sporty vám přes zimu pomohou účinně zhubnout?

Jaké sporty vám přes zimu pomohou účinně zhubnout?

Zpočátku se může zdát, že je pro vás zima jistým sportovním omezením, ale opak je pravdou. Zimní období přináší vašemu sportovnímu životu další možnosti, které vám pomohou zhubnout přebytečná kila. Dopřejte si dostatek pohybu i v zimě!

Běh na běžkách

První místo, co se spalování týče, můžeme přisoudit běžkování. Za hodinu aktivního běžkování můžete totiž zhubnout 2000-5000 kJ. Roli hraje styl běhu, kondice a metabolismus. Běh na lyžích není jen skvělým prostředkem k hubnutí, ale zlepšuje vaši celkovou kondici.

Sjezdové lyžováníJaké sporty vám přes zimu pomohou účinně zhubnout?

Na druhém místě by mělo stát sjezdové lyžování, sport, který je milován příznivci adrenalinu i rekreačního sportování. Při sjezdovém lyžování můžete za hodinu zhubnout až 2100 kJ. I v tomto případě záleží na vašem tempu a energii, kterou při sjezdovém lyžování vydáváte. Sjezdové lyžování vás udržuje v kondici a tvaruje zádové a stehenní svaly.

Bruslení

Bruslení je také sportem, i když většina z nás se na ledu spíše pomalu plouží. Pokud bruslení dopřejete svou energii, můžete za hodinu na ledě přijít až o 1900k kJ. Bruslení navíc tvaruje stehna, zpevňuje tělo a trénujete potřebnou rovnováhu.

Plávání

Pro všechny, kteří v zimě neradi tráví čas v zasněžené krajině, je vhodné plavání v bazénu. Plavání spojuje sport a relaxaci. Skvěle se při něm protáhnete, tvaruje postavu, zvyšuje vaši kondici a posiluje zádové svalstvo. Za hodinu aktivního plavání můžete zhubnout 1800-2500 kJ. Po plavání si dopřejte vířivku a horkou páru. To je přesně to, co vaše tělo v zimě potřebuje.

Svižná chůzeJaké sporty vám přes zimu pomohou účinně zhubnout?

Další variantou zimního sportování je svižná chůze, kterou můžete prokládat ostatní sporty. Hodina svižné procházky vás může připravit o 500-1800 kJ. Hubnutí je v tomto případě pozvolné, ale dochází k celkovému zlepšení kondice. Svižná chůze se doporučuje především starším osobám, jelikož tolik nezatěžuje klouby a mohou si ji dopřávat i lidé, kteří mají problémy kardiovaskulárním systémem. Aby byla chůze opravdu účinná, dopřejte si minimálně 40 minut na čerstvém vzduchu.

O Barbora

Shlédněte také

Začněte své ráno s dostatečnou hydratací organismu

Začněte své ráno s dostatečnou hydratací organismu

Zvláště přes letní období byste měli dbát na dostatečnou hydrataci organismu. Dopřávat si nejen pravidelný …