Home / Pohyb / 5 cviků k dokonale vypracovaným hýždím

5 cviků k dokonale vypracovaným hýždím

I když už léto pomalu končí a svou postavu na odiv vystavovat tolik nebudeme, udržovat se v dobré kondici můžeme i nadále. Mezi problematické partie u žen patří především hýždě a stehna. Dopřejte si každý den 5 cviků, které vaše hýždě udrží v kondici.

Začněte zanožováním

Prvním cvikem je klasické zanožování, které můžete provádět s pomocí židle. Stoupněte si, opřete se rukama o opěradlo židle či zeď a táhněte nohu za patou vzhůru. Při pohybu vzhůru vydechujte. Provádějte pomalý a plynulý pohyb, noha je natažená. Dbejte na to, aby byla vaše pánev rovně, špička nohy směřuje dolů. Myslete také při cvičení na sval, který posilujete a dejte mu pěkně zabrat.

Zanožování na karimatce

Dopřát si můžete i alternativu, a to zanožování na karimatce. Připravte se do polohy na všechny čtyři. Jednu nohu pokrčte, chodidlo směřuje vzhůru a poté dolů. Zvedat takto můžete nohu nataženou či přikrčenou.

Unožování

Stoupněte si, narovnejte se, ruce v bok a unožujte nohu plynule a pomalu. Vždy unožte do výšky asi 30 cm a poté ji vraťte zpět. Znovu myslete na posilovaný sval!

Dřepy

Králem v posilování hýždí je bezesporu dřep. Stoupněte si, ruce si dejte v bok či natáhněte před sebe a plynule přecházejte do dřepu. Při pohybu dolů se nadechujte, poté vydechujte. Důležité je dbát na vaše kolena, která by neměla jít přes špičky nohou. Dřepy provádějte pomalu a pečlivě.

Výpady vpřed

Postavte se vzpřímeně, nohy od sebe o trochu více, než je šířka pánve. Zpevněte záda a vykročte dopředu, druhá noha zůstává pokrčená. Při vykročení se nadechujte. Střídejte nohy a snažte se pohyb provádět co nejníže. Tento cvik nedoporučujeme lidem, kteří mají problémy s klouby. Přidat k tomuto cvičení můžete i zátěž v podobě činek do vašich rukou.

5 cviků k dokonale vypracovaným hýždím

O Barbora

Shlédněte také

Jak by měla vypadat správná regenerace vašeho organismu po cvičení?

Jak by měla vypadat správná regenerace vašeho organismu po cvičení?

Máte za sebou náročný trénink či dokonce několikadenní velkou fyzickou námahu? V takovém případě byste …